Nya HCM-resultat för Briar, Mona, Luna, Hedy och Pingu + mini-britträff
Vad är väl ett besök hos kardiologerna på UDS annat än alldeles, alldeles underbart? Dessa trevliga människor, som dessutom är helt otroliga på sitt jobb, är en fröjd att få träffa på tidiga måndagsmorgonar. Denna gång var det dessutom lite extra trevligt, eftersom vi träffade ytterligare ett par välbekanta ansikten där…
I måndags for jag och Anna till UDS (SLU Universitetsdjursjukhuset Smådjurskliniken) i Uppsala för att HCM-scanna hjärtan på ett flertal av katterna, jättetrevligt med sällskap på resan, det tar ju ändå ett tag att åka från utkanten av Stockholm till utkanten av Uppsala. 🙂
Väl där hann vi inte mer än att gå och sätta oss i kattväntrummet innan vi blev upphämtade av bästa Åsa Ohlsson, tydligen var även Anna Ek (S*Alway’s) och Siv Widberg (SE*BaraBus) där och hade fått ett par av deras katter HCM-scannade innan oss! Jättetrevligt att vi hann träffas i all hast! Vi fick också titta lite på vår avkomma från katteriet: Buffy (KCH JCH SE*Meduseld’s Pytte). En annan trevlig nyhet var att deras katter hade normala hjärtan.
Vårt besök började milt sagt lite rörigt och det kändes som att det fortsatte när kardiologerna körde hela havet stormar framför apparaten, haha! Egentligen var det nog mer ett organiserat kaos, själva undersökningarna gick lugnt och fint till. Våra fem katter blev alltså undersökta av tre kardiologer (Jens Häggström, Ingrid Ljungvall och Mikkel Bjerknaes) och en student.
Alla fem kunde i slutändan komma hem med en OK-stämpel i rumpan, alla hjärtan är normala (alltså inte affekterade av HCM). Extra skönt eftersom Briar är mamma till fyra katter som var där under morgonen (Buffy, Pingu, Mona och Luna).
Vill du läsa mer om katterna kan du göra det på deras egna sidor: Briar, Mona, Luna, Hedy och Pingu.

















